מדיניות משרד החינוך בנושא הלהט"בי: בין "קלפים פתוחים" לבין חוזר מנכ"ל כנגד ההומופוביה - נטע ידיד, יעל רימון ושוש צימרמן

מאמר זה מציג את מדיניות משרד החינוך בנושא הנוער הלהט"בי מתחילת שנות השבעים של המאה העשרים. מדיניות זו עברה שינויים במהלך השנים, מאז הקמתה של היחידה לחינוך מיני במשרד החינוך, שינויים שאולי משקפים תפנית בעמדות בנושא זה בקרב הציבור בישראל ובקרב קובעי המדיניות. חלקו הראשון של המאמר יתמקד בסקירה היסטורית, שתבחן את ההתפתחות שעבר החינוך המיני בארץ, עד להכללת נושאים, כגון זהות מינית וסובלנות לזהות המינית הלהט"בית, בעבודה החינוכית בבית הספר ובתכנית הלימודים. בהמשך תוצג התפיסה החינוכית העכשווית שאותה מוביל השירות הפסיכולוגי-ייעוצי במערכת החינוך, תפיסה היוצאת מתוך שבעת הסטנדרטים המגדירים אקלים חינוכי בטוח ומיטבי.