עבודה חינוכית סוציאלית

הסניף הישראלי של הארגון הבינלאומי לעובדים חנוכיים-סוציאליים (AIEJI) הפועל בחסות עמותת אפשר

עמותת אפשר מייצגת את ישראל בהנהלת הארגון הבינלאומי לעובדים חינוכיים – סוציאליים (AIEJI). באנגלית נקרא הארגון INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SOCIAL EDUCATORS

הארגון נוסד בגרמניה בשנת 1948 בתום מלחמת העולם השנייה, במטרה לחזק ולפתח את מעמדם המקצועי של עובדים חינוכיים-סוציאליים שעובדים עם ילדים ובני נוער בסיכון, עם אנשים בעלי מוגבלויות ואוכלוסיות חלשות הנמצאות בשולי החברה בכלל.

זוהי גם אחת ממטרותיה החשובות של עמותת אפשר- לחזק ולפתח את העוסקים בעבודה חינוכית-סוציאלית עם אוכלוסיות חלשות ומוחלשות בישראל. זוהי הסיבה להקמת הסניף הישראלי של AIEJI ולמעורבותה של עמותת אפשר בארגון הבינלאומי. פעילותו של הארגון הבינלאומי מתרכזת בהפצה וגיבוש מסמכים רלבנטיים וארגון קונגרס עולמי אחת לשלוש שנים. במפגשים אלה ניתנת לעובדים מכל רחבי העולם ההזדמנות להפגש, להחליף דעות ולפתח שיתופי פעולה בינלאומיים.

אתר האינטרנט של הארגון הוא אחד האמצעים החשובים לתקשורת. הכתובת שלו: http://aieji.net

הוא מופעל בדנמרק, מקום פעולתו של נשיא הארגון בני אנדרסן. המזכיר הכללי של הארגון הוא ג'וגוון פילרוב מאיי פירו והגזבר, גיללום פבר, מנהל פנימייה לילדים ונוער בסיכון בעיר לוזאן בשוויץ.

הקונגרס הבא מתוכנן להתקיים בעיר לוזאן בשוויץ בחודש ספטמבר 2023.

פעילותו של הסניף הישראלי של עמותת אפשר, מתרכזת בחשיפת עובדים חינוכיים-סוציאליים מישראל לפעילות של עמיתיהם בעולם. אחת הדרכים לכך היא על ידי ארגון משלחות שיוצאות להשתתף בכנסים העולמיים, להציג בהם את הנעשה בתחומים אלה בישראל וללמוד על הנעשה במדינות השונות בעולם. פעילות נוספת היא בתרגום מסמכים חשובים שגובשו על ידי הארגון הבינלאומי לעברית ולהביא אותם לידיעת אנשי מקצוע הפעילים בתחומי הנוער בסיכון בישראל. דוגמה לכך הוא מסמך חשוב שנקרא: "הכישורים המקצועיים של עובדים חינוכיים-סוציאליים הנדרשים לשם הכרה מקצועית – מסגרת מושגית". המסמך תורגם והופק על ידי פרופ' עמנואל גרופר ופורסם בכתב העת "מפגש" בשנת 2007, כאשר התווספו למאמר גם תגובות של שני אנשי מקצוע בכירים מישראל, פרופ' שלמה רומי וד"ר חיים להב.

נציג עמותת אפשר וישראל בהנהלה העולמית של AIEJI הוא פרופ' עמנואל גרופר, ששימש גם כסגן נשיא הארגון במהלך שמונה שנים ויו"ר וועדת האתיקה המקצועית של הארגון. במידה ומשבר הקורונה לא ישבש זאת, במחצית הראשונה של שנת 2021 אמורה להתקיים בישראל הישיבה החצי שנתית של הארגון הבינלאומי, בחסות עמותת אפשר.

גרופר, עמנואל (2007). הכישורים המקצועיים של עובדים חינוכיים-סוציאליים הנדרשים לשם הכרה מקצועית – מסגרת מושגית, מפגש, 25(2), עמ' 115-132

תגובות: רומי שלמה, עמ' 135-137; חיים להב, עמ' 139-144.

צרו קשר

דילוג לתוכן